• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to main content
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Before Header

Maak zelf kennis met Rechtsorde

  • LinkedIn
  • YouTube

Rechtsorde

Rechtsorde: Dé zoekmachine voor alle juridische en fiscale informatie

  • Ontdek Rechtsorde
    • Wat is Rechtsorde?
    • Voor wie is Rechtsorde?
    • GenIA-L (Generative AI)
    • Digitale bibliotheek XPOSI
    • Tutorial
    • Proefabonnement aanvragen
  • Klantervaringen
    • Klanten aan het woord
    • ProRail
    • EUR
    • Mazars
    • Griph
    • NOUN
  • Abonnement
    • Proefabonnement aanvragen
    • Abonnement
  • Contact
  • Inloggen
  • Ontdek Rechtsorde
    • Wat is Rechtsorde?
    • Voor wie is Rechtsorde?
    • GenIA-L (Generative AI)
    • Digitale bibliotheek XPOSI
    • Tutorial
    • Proefabonnement aanvragen
  • Klantervaringen
    • Klanten aan het woord
    • ProRail
    • EUR
    • Mazars
    • Griph
    • NOUN
  • Abonnement
    • Proefabonnement aanvragen
    • Abonnement
  • Contact
  • Inloggen

Research is essential

1 augustus 2019 //  by dijkhuizena

1..2.. 3.. test test! Vaak word ik – als consument – gevraagd om mee te doen met een gebruikerspanel. Maar ook als professional is mijn feedback vaak van belang. Soms staat er een kleine incentive tegenover of een aantal punten die je kan sparen voor een korting. Bedrijven die data willen verzamelen over een product of dienst of een algemene indruk. Als ik er tijd voor heb, doe ik er wel aan mee.. maar is dat wel verstandig?

Stiekem meeluisteren voor data
Je hoort tegenwoordig vaak in het nieuws dat bedrijven als Apple en Google meeluisteren via de telefoon, daarmee data verzamelen die ze kunnen gebruiken (of verkopen aan andere bedrijven) en daar slim mee kunnen inspelen op de behoefte van de klant. Maar is dat wel zo erg? Worden we er niet beter van? Krijgen we dan niet gewoon betere reclames tijdens het scrollen op social media? Ik denk er niet veel over na, maar wellicht is het goed om tijdens persoonlijke gesprekken (sollicitatie, financieren, klantcases) even geen telefoon of SmartWatch mee te nemen. Gewoon voor de zekerheid, want OF het mag wat er gebeurd, dat is een vraag op zich. Wellicht een goede tip om The Great Hack te kijken op Netflix.

Van data naar productverbetering
Maar hoe zit het met de data die gebruikt wordt om het daadwerkelijke product te verbeteren? Wat als Rechtsorde de gegevens alleen wil gebruiken om het product te verbeteren? Naar mijn inzien wordt er met die data niet gekeken naar de gegevens die ik invul als persoon, maar naar opvallende overeenkomsten tussen mijzelf en meerdere personen. Ik lees daarom goed waar het over gaat, of ik het product of de dienst vaak gebruik en of ik daadwerkelijk wat in te brengen heb. Dan is een incentive wat mij betreft niet nodig want als het product of dienst er beter van wordt naar aanleiding van mijn feedback, waarom zou ik dan niet meedoen?

Met Rechtsorde zijn we ook vaak op zoek naar gebruikers of juist niet-gebruikers van het product om daar kleine of grote testen mee af te nemen, kwalitatief of kwantitatief. En ik zie niets terug van de persoonlijke gegevens, maar wel dat het gaat het om feedback van het gebruik en uiteindelijk écht ter verbetering van het product.

Meedoen met een gebruikersonderzoek? Of gewoon helpen met testen? Schrijf je in via ons testpanel.

 

Categorie: Nieuws

Previous Post: « Terugblik: Legal Pubquiz juni 2019
Next Post: Lawyers for Lawyers op de Dam tot Damloop 2019 »

Primary Sidebar

Recente berichten

  • Artificial Intelligence is mensenwerk
  • ChatGPT in het juridisch onderwijs: verbieden of omarmen?
  • Integratie digitale bibliotheek Praktizijn in Rechtsorde
  • ChatGPT: wat kan dat betekenen voor juridische zoekmachines?
  • Wat is de impact van ChatGPT op het juridische zoeklandschap?

Footer

Contact

Rechtsorde
Maanweg 174
2516 AB Den Haag
088 6780 200
support@rechtsorde.nl

Meer weten over GenIA-L

Lees hier alles over GenIA-L en bekijk hoe het jouw organisatie verder kan helpen.

Volg ons

  • LinkedIn
  • YouTube
  • Demo bekijken
  • Abonnement
  • Proefabonnement aanvragen
  • Contact
  • Inloggen
  • Privacy Statement
  • Algemene Leveringsvoorwaarden

Het laatste nieuws van
Rechtsorde in je mail?

Aanmelden

×